Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i forbindelse med bruk av betalingsløsningen på nettsidene, og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, såfremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.
Avtalen kan endres uten forvarsel ved publisering av ny/endret avtaletekst på denne nettsiden. Eventuelle endringer har ikke tilbakevirkende kraft.
Selger er
Anonyme byråkrater AS
Organisasjonsnummer 932937077
kontakt@artikulert.no
Tlf 93038721
www.artikulert.no
Kjøper er den forbrukeren, eventuelt institusjonen, som foretar bestillingen gjennom nettstedets betalingsløsning eller via epost.
Avtalen gjelder abonnement på tilgang til innhold på det redaktørstyrte nettmagasinet Artikulert, samt annet innhold (tekst, bilde, lyd) som til enhver tid inngår i abonnementet (tjenesten).
Kjøp av abonnement gjennom denne avtalen gir rett til tilgang til innholdet. Tilgang forutsetter bruk av den til enhver tid gjeldende digitale ID/innloggingsløsning. Korte avbrudd i tilgang på grunn av tekniske utfordringer må påregnes.
Kjøp av abonnement gir ikke anledning til deling eller annen bruk av innholdet om ikke annet er avtalt. Dette reguleres av gjeldende lovgivning om opphavsrett, samt informasjon på www.artikulert.no.
Prisen for abonnementet er oppgitt og avtalt i forbindelse med salg via betalingsløsningen på www.artikulert.no. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
Selger har rett til å endre prisen. I så fall skal kjøper varsles i rimelig tid på forhånd. Prisen på forhåndsbetalte abonnement med bindingstid kan ikke endres.
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling via betalingsløsningen.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Ved salg av abonnement på andre måter enn via betalingsløsningen, er avtalen inngått når begge parter via epost har akseptert vilkårene.
Betaling skjer med betalingskort, Vipps, eller andre betalingsmåter som til enhver tid tilbys via nettsiden. Betaling er gir tilgang til innholdet straks en betaling er registrert i betalingsløsningen, uten annet opphold enn det som eventuelt kreves av hensyn til digitale og tekniske løsninger.
Unntaksvis kan betaling skje via faktura. I så fall blir detaljene avtalt via epost.
Levering er skjedd når kjøperen har tilgang til innholdet, uavhengig av om det brukes.
Abonnementet gjelder så lenge det er betalt for.
Om ikke annet er oppgitt gjelder fast periodevis betaling som avtalt gjennom betalingsløsningen.
Stans i periodevise innbetalinger, uansett årsak, regnes som oppsigelse av abonnementet, men redaksjonen foretrekker en skriftlig oppsigelse med begrunnelse.
Ved oppsigelse sies abonnementet normalt opp med virkning fra og med neste forfall.
Ved innbetalingsperioder på mer enn en måned kan kjøper spesifisere en annen oppsigelsestid, som må være på minst 30 dager, og få refundert gjenstående del av forhåndsbetalt beløp. Om abonnementet er inngått til rabattert pris, refunderes et restbeløp som tilsvarer om kjøperen hadde betalt normal månedspris for den påløpte del av perioden.
Angrerettloven gjelder for inngåelse av denne avtalen, men ikke for løpende levering av innholdet, ref Angrerettloven §22 pkt k.
Abonnementet gir tilgang til det innhold som til enhver tid tilbys på nettsiden eller gjennom andre løsninger. Ved store endringer i det tilbudte innhold, skal selger informere om dette på nettsidene på forhånd.
Utover dette har ikke kjøper anledning til å stille krav til omfang, tematisk innhold eller kvalitet utover å si opp abonnementet dersom innholdet ikke svarer til forventninger.
Ved teknisk svikt i tilgang til innhold som overstiger 24 timer, kan kjøper få refundert betaling tilsvarende minst den tiden innholdet ikke har vært tilgjengelig.
Krav må fremmes skriftlig innen 30 dager via kontaktdetaljer oppgitt på nettsidene, eller kontakt@artikulert.no.
Ved eventuell avvikling av tjenesten eller tilnærmet full stans i produksjon av nytt innhold, skal kjøper få refundert gjenstående andel av eventuell forskuddsbetaling. Selger skal igangsette denne prosessen på eget initiativ uavhengig av om kjøper stiller krav. Dersom selger ikke har de nødvendige detaljer for å kunne refundere beløpet, og kjøper ikke svarer på én henvendelse om dette, opphører selgers plikt til refusjon etter 90 dager.
Klager rettes til selger innen rimelig tid via epost oppgitt på nettsidene eller kontakt@artikulert.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.